Ligamentsmerter? Driller de dig? To tryk der gør dig fri for alle stik og jag

 

Ligamentsmerter.
Kender du til dem? Det er stikkende, jagende, menstruationslignende smerter. Du kan opleve dem specielt i starten af din graviditet, hvor din livmoder vokser meget på kort tid.

 

Er dine livmoder ligamenter juicey?

Nogle kvinder har vedblivende jagende smerter fortil ved kønsbenet, ved lysken og op mod maven. Gennem hele graviditeten.
Selvom det giver mening, at smerterne stammer fra den voksende livmoder og de ligamenter (elastikbånd) der holder livmoderen, så skal du have tiltro til, at dine ligamenter skal kunne strække og give sig – UDEN smerte.

Juicey-ness er ordet.

Ligamenter. Ledbånd, der er hydrerede og både smidige og veltrænede er det du har brug for, når du skal være gravid og give plads til, at din livmoder kan vokse sig fra at fylde bagsiden af dit kønsben til at veje omkring 1000g og nå helt op under dine ribben.

God med væske og god træning er nøgleord.

Drik minimum 2 liter vand om dagen og sørg for at lave motion og bevægelse, der både strækker og styrker dine muskler i din bækken – specielt den muskel der hedder psoas.

Psoas har så mange virkningsområder i kroppen og jeg vil ikke gå ind på dem her.
Blot ønsker jeg du skal vide, at bevægelse, der styrker og strækker din psoas plus VAND (rent vand) er så vigtigt for dig, hvis du vil gøre dine livmoder ligamenter endnu mere juicey.

 

Ligamentsmerter – go home!
To tryk der øjeblikkeligt vil afhjælpe din ubehag

Se videoen her og mærk en forandring med det samme